חדשות המדינה

נתחיל עם קצת מעט היסטוריה, הליגה הראשונה שהוקמה במדינת הכדורגל הייתה אי שם בשנת 2003 והיא הייתה ליגה של 12 קבוצות. הקבוצה היחידה שהייתה בליגה ההיא ומשתתפת גם בליגה כעת היא הגלבוע ביל"ו. אז הם היו נערים בני 16-17 והיום הם הורים לילדים, מרגש... גם כותב שורות אלה השתתף באותה ליגה כשחקן והיום כעסקן. פחות מרגש.

הרעיון של הקמת הליגה נבע מהצורך לייצר מסגרת מעניינת, מתמשכת וקצרה לקבוצות. הפעם לראשונה הכנסנו את אלמנט העולות והיורדות, מה שמוסיף עניין עד לבעיטה האחרונה.

18 קבוצות נרשמו לליגות השונות. קראנו להם בשמות "גנאי" לפי הרמות שלהם-

-ליגה ליגה: ליגה ברמה גבוהה

-ליגה סבבה: ליגה ברמה בינונית

-ליגה פח: ליגה ברמה נמוכה

המבנה פשוט: 6 קבוצות, 2 סבבים= 10 משחקים ב-3 מפגשים.

יצאנו לדרך עם המפגש הראשון שהתקיים ב-19.2.17 יום ראשון האחרון.

קצת סטטיסטיקה:

- כל קבוצה שיחקה לפחות 3 משחקים.

- מתוך 18 קבוצות יש רק 2 קבוצות מושלמות 100% הצלחה ומנגד יש 3 קבוצות שעדיין לא השיגו נקודה בודדת.

הנה סיכום הערב הראשון בליגות השונות:

ליגה ליגה

זוהי הליגה החזקה שלנו. אין קבוצה שלא ניצחה ואין קבוצה שלא הפסידה. ההפרש מהמקום הראשון לאחרון, הוא רק 3 נקודות. בנוסף, בליגה עד כה לא היו תוצאות תיקו וכמו שניתן להבין, הקפטנים הולכים על כל הקופה. תומר מקבוצת נונו מטבחים התפנה לראיון קצר לאחר שישב עם לקוח לאחר הזמנת ארון לתנור: "לדעתי ליגות זה דבר מבורך למדינת הכדורגל. חשוב מאוד הגיוון בין הקבוצות והרמות.אחלה פורמט".

הלקוח שהזמין את התנור היה במקרה קובי פרחן שמשחק בקבוצת מ.ס. הכנסה. שאלנו את קובי על הקשר בין ספורט ועסקים: "תשמע, אני כבר מחפש רבות איש מטבח מקצועי, מי היה מאמין שאמצא אותו במגרש הכדורגל." ברמה המקצועית נטו פרחן גם היה מרוצה: "היה מצוין. הרמה לא רעה ורעיון טוב."

ליגה סבבה
גם בליגה הזאת לא הייתה אף תוצאת תיקו, רק ניצחונות או הפסדים תלוי בעיני המתבונן. 2 קבוצות לא הצליחו לאסוף נקודות. רן רומנו מקבוצת los pollos hermanos היה נלהב מהליגה לאחר שקבוצתו התמקמה לה במרחק 6 נקודות מהיורדות. "היה מעולה, מאוד אוהבים שיש המשכיות. אם עוד קבוצות ירצו אני חושב שלהגדיל את הליגה יהיה מעולה". אסף אליהו מגולסטאר FC גם היה מרוצה :"רוב הקבוצות הציגו יכולות פנטסטיות, הוגנות ושמירה על כדורגל חברי ויפה". ליגה סבבה כבר אמרנו? אסף המשיך: "פורמט הליגה מאפשר לנו לשמור על רמה אחידה לאורך זמן ומוסיפה יותרעניין למשחקים בכך שכל קבוצה נותנת 120% מעצמה בכדי לכבוש את המקום הראשון".

בתחתית הבוערת המצב רוח היה פחות מרומם. אור חן ממכבי סוסים מתים נשמעקצת מודאג: "אחחלה פורמט, אבל לצערי הרמה גבוהה בשבילנו. אנו בסיכון לרדת ליגה".


ליגה פח
מהליגה הזאת אפשר רק לעלות ויש בה רק קבוצה אחת מושלמת עד כה, קבוצת לכיף. נעם הקפטן המחילף מסר: "התקיימו 10 משחקים עם אוירה טובה, יכולת וגם שערים יפים. בכל המשחקים הרמה של הקבוצות הייתה יחסית שקולה שהתאפיינה במוטיבציה גבוהה ומלחמה על כל כדור".

נועלת הליגה וחביבת הקהל לשנת 2016, היא כוח צביקה. טל קפטן הקבוצה היהאופטימי וחיובי כתמיד "בליגה שלנו היכולת נראתה מאוזנת, היה נדמה שאין קבוצהאחת מעל כולן. מבחינת הפורמט רעיון מצוין, בהנחה ותהיה המשכיות, זו מסגרת מצוינת ואתגר מעניין לקבוצות".

בנימה אופטימית זו אנו נסיים את מבזק הליגות. שיהיה המשך ליגות מהנה,פוריה ומעניינת.
עד כאן איתי קרייס מדינת הכדורגל, מתחם חודורוב

חיפוש בתוצאות
צרו קשר